Възвръщаемост на инвестиция и SEO оптимизацията

  • September 28, 2019
  • Blog
No Comments

В тази статия ще ви покажем защо процеса по оптимизация на сайтове е най-добрата инвестиция, която може да направите за бизнеса си. Ще говорим за цени, оптимизация, инвестиции или по-конкретно:

Какво е SEO?

SEO или така наречената оптимизация за търсещи машини е маркетингова стратегия, която има за цел да покаже вашият бизнес сайт пред аудитория, която в момента търси услуги, които предлагате.

По-конкретно целта е вашият сайт да достигне първа страница и първа позиция в Google .

Защо SEO е толкова важно?

Пазарен дял на търсачките в България, Август 2019

Глобалната статистическа компания statcounter.com излиза с тези официални данни относно българската действителност. Google има пазарен дял от 98.06% спрямо другите търсачки, като на второ място се нарежда Bing със само 1.01% пазарен дял.

С други думи, ако решите да инвестирате в бизнеса си – то трябва да инвестирате в SEO оптимизацията на сайта си.

Как да изчислим ROI от SEO?

Средствата, които ще инвестирате за да увеличите органичните посещения към сайта си ще са различни в различните ситуации. Конкуренцията на нишата в която се намирате играе една от най-големите роли. Но факторите определящи големината на инвестицията могат да са значително повече.

Научете петте SEO ползи за малкия бизнес.

Нека разгледаме следният случай, при който изследваме възвръщаемостта при класирането на само една ключова дума.

ROI при класиране на една ключова дума

Най-лесният начин по който може да разберем как се изчизлява ROI на тази инвестиция е чрез примери. Затова нека си представим, че желаете да се класирате на първо място в първа страницав Google за думата “онлайн магазин за дрехи”.

Тази ключова дума има 1900 търсения на месец, (ако добавим думите от първа до осма позиция в скрийншота, то общият броя набъбва на 5160).

Около 30% от потребителите посещават резултата, който е на първа позиция в Google. Това означава, че ще имате 570 силно заинтересовани посетители на месец само от класирането на думата.

Ако вашият сайт има процент на конверсии от 2% (процента на потребителите, които купуват нещо от вас), това са 11.4 продажби допълнително на месец. Това са 136.8 допълнителни продажби на година. (без да броим също и стратегиите, които увеличават процента конверсии).

Ако добавим и броя на останалите ключови думи – 5160, това са 371.52 допълнителни продажби. Каква допълнителна печалба биха донесли 371 продажби на годишна база, при това за една не толкова търсена ключова дума?


Сравнение на ROI от SEO и от платена реклама (PPC)

Много често хората имащи онлайн бизнес и се рекламират в Google Ads питат защо трябва да инвестират в органичен трафик.

Google Ads е много добър източник на трафик, но нека се вгледаме малко по-дълбоко.

Ако вземем за пример ключовата дума от предишният пример “онлайн магазин за дрехи”, то тогава ще трябва да платим $0.16 на всеки клик т.е. 29 стотинки.

If you were to bid on the above keyword (“downtown Denver apartments”) in Google Ads, you would pay $6.00/click for every person who clicked on your website.

Процента на кликовете за онлайн магазините е около 1.6%, като за тази дума ще имате около 30.4 посещения на месец.

Ако процента конверсии, който имате е пак 2%, то тогава ще имате около 0.6 продажби на месец. Ще трябва да имате активна кампания в Google Ads два месеца за да се сдобиете с един клиент. Разхода за един месец активна рекламна кампания е около 8.80 лв. Т.е. ще трябва да изхарчите 17.6 лв. за да имате една продажба.

Разбира се това са примерни, които олицетворяват по-лесно истината. Google Ads остава доста добър източник на трафик, но ако заедно с него работят и други стратегии.

Колко време е нужно за да видим ROI от SEO?

Един от често срещаните въпроси, които клиентите ни задават е “Колко време е нужно за да видим позитивен ефект от инвестицията ни от SEO?”

SEO е дългосрочна инвестиция имаща най-добър потенциал за развитие. Много често постигането на начални резултати изисква между три и шест месеца.

SEO услугите, които предлагаме и придобитият през годините са виновниците и до ден днешен нашите клиенти да имат ръст на посещенията с десетки и дори стотици хиляди на годишна база. Това им позволява да растат в много по-бързи темпове от техните конкуренти, които не използват SEO маркетинг канали.

Ако желаете да инвестирате в SEO не се колебайте да направите запитване за SEO оферта.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

More from our blog

See all posts

Leave a Comment