Как да привличаме повече клиенти за бизнеса си

  • October 6, 2019
  • Blog
No Comments

Класически и съвременни подходи за достигане до подходяща аудитория

kak da privlechem novi klienti

Дигитализацията и нарастващата достъпност на услугите в сферата на онлайн развитието през последните години дават като резултат безпрецедентен бум, както в сферата на търговията, така и в конкуренцията между отделните бизнес предприемачи.

Скорошно проучване на Великобританската Асоциация на Малкия Бизнес показва, че около 30% от новостартираните бизнес начинания се провалят още през първите две години, а около 66% – през следващите десет години. Над петнадесет години оцеляват само около 25% от бизнес инициативите.

Достигането до подходящата аудитория, знанието как да привличаме повече клиенти и как да успеем да задържим лоялните впоследствие са едни от най-ключовите предпоставки за успех, редом с качеството на предлаганите продукти или услуги.

В настоящата статия предстои да обърнем внимание на някои от най-добре работещите техники и подходи за изпълнението на тези първостепенни бизнес цели.

Развиване на аудиторията с помощта на конвенционален и дигитален маркетинг

Всеки един уважаващ себе си бизнес предприемач би следвало да се обърне към специалисти в областта на маркетинга още преди да стартира своето начинание.

Предварителните маркетингови проучвания помагат да се добие по-пълна и по-дълбока представа за пазара и потенциалните клиенти, както и да се обмислят идеи за смислени бъдещи подходи към тях.

Изготвянето на подобна стратегия би могло да спести на бизнеса ви както доста недотам успешни експерименти, така и значителни финансови загуби.

Разбира се, маркетинговите услуги и особено тези в областта на дигиталния маркетинг трябва да останат задължително перо от бюджета на бизнеса и след стартирането му. Добрата новина е, че тази инвестиция обикновено се изплаща многократно.

Опитните дигитални маркетолози и стратези биха могли да помогнат да привлечете и задържите своите клиенти, използвайки неограничените възможности на онлайн пространството.

Техните компетенции включват както изготвяне на дизайн и съдържание, така и планиране, бюджетиране и изпълнение на рекламни инициативи в социалните мрежи, включително:

  • Facebook
  • Instagram
  • ВКонтакте
  • LinkedIN
  • Рекламни кампании в Google Ads

Комбинацията и същността на активностите в тези направления трябва да бъде определена в зависимост от характера на бизнеса ви, както и спецификите на потенциалните ви клиенти.


Привличане на клиенти и повишаване на бизнес печалбата чрез SEO оптимизация

Несъмнено един от най-ефективните начини за намиране и привличане на клиенти онлайн е подсигуряването на професионална SEO оптимизация на сайта. Доброто класиране в онлайн търсачките дава възможност на всяка една фирма да достигне успешно до възможно най-релевантната си аудитория.

Защото всъщност няма никакво значение колко качествени са вашите продукти и услуги, ако те останат невидими и неоткриваеми за хората, които биха ги оценили.

Ако трябва да говорим в цифри, сайтът, класиран на първо място в Гугъл например, събира около 40% от кликовете на потребителите. Първите три резултата сумарно събират около 60% от потребителите, а пък резултатите извън първата страница се посещават от едва 1% от хората.

SEO оптимизацията ви дава най-добрия шанс да класирате своя сайт или онлайн магазин по начин, който да предостави на бизнеса ви всички шансове за драстично повишаване на печалбите.

Тя представлява съвкупност от различни дейности, свързани с уеб дизайна, организацията и съдържанието на сайта, като например:

  1. Архитектура на сайта – структуриране и вътрешни линкове между неговите категории и подкатегории;
  2. Хостинг и домейн – оптимизации, свързани с името и дължината на домейна, пренасочването на страници, скоростта на хостинга и други;
  3. Код и URL – структуриране на ключовите думи, таговете, заглавията и мета описанията, оптимизация на адресите и други;
  4. Линк билдинг – изготвяне на стратегия и позициониране на вътрешните и външни линкове в уеб сайта;
  5. Стратегия за съдържанието – насоки за планиране и изготвяне на съдържание, съответстващо както на на маркетинговото проучване и аудиторията, така и на изискванията на онлайн търсачките;
  6. Оптимизация на изображенията – осигуряване на най-подходящия вид, размер, заглавие и описание на всяко изображение в сайта;
  7. Други дейности, ползата от които бива определена според спецификата и нуждите на уебсайта и бизнес нишата.

Друг основен фактор за доброто класиране на уебсайта е неговото текстово съдържание, за което предстои да поговорим по-подробно.


Привличане и задържане на аудитория посредством качествено съдържание

Текстовото съдържание на вашия уеб сайт или онлайн магазин е често пренебрегван фактор от ключово значение за спечелването и поддържането на редовни посетители. То се състои не само в подробно и интересно поднесено описание на вашите услуги, но и в редица други детайли. 

Като за начало е добре вашият копирайтър или наетата копирайтинг агенция да са в тясно сътрудничество с останалите звена като маркетинг и SEO.

Резултатът от това партньорство може да бъде съдържание, насочено към конкретни таргет аудитории и успешно „говорещо“ на техния език.

Именно текстовото съдържание е основният носител на добавена стойност за клиента – то може да представя релевантна информация, която фино и ненатрапчиво да препраща към услугата, която предлагате.

Не на последно място, правилно планираното и структурирано текстово съдържание е важна част от SEO оптимизацията на сайта. Именно затова не е важно просто да си подсигурите какъвто и да е текст.

В най-добрия случай той трябва да бъде граматически, лексикално и пунктуационно изряден; да кореспондира на маркетинговите си цели, да носи добавена стойност за потребителя и да бъде съобразен с най-актуалните SEO копирайтинг изисквания.

Офлайн и принт реклама

Макар и дигитализацията често да взема превес, все пак не е редно да игнорирате напълно ролята на външната принтирана реклама или идеята да рекламирате бизнеса си в различни конвенционални медии.

Това е един нелош начин да увеличите обхвата си и да достигнете до изцяло нови клиенти, които или пребивават офлайн, или просто влизат в геолокацията, в която маркетолозите ви са видели потенциал.

Реализирането на повече продажби след осъществена външна рекламна кампания е почти гарантирано, в случай че тя бъде изпълнена професионално. Това включва преди всичко прецизно позициониране, професионален дизайн и ясно послание. 


Добрите практики за клиентско изживяване


“Спрете да мислите за конкуренцията си и започнете да мислите за клиентите си.“

Това са думи на Джак Ма – основател на Alibaba Group Holding и по последни данни най-богатия човек в Китай. Когато се питаме как да привлечем клиенти, трябва преди всичко да се фокусираме върху тази философия. 

Съсредоточете се върху добрите бизнес практики и се рекламирайте чрез тях. Поставете условията си за доставка, замяна или връщане на стоката на видимо място в сайта си; подсигурете условия за персонализирано внимание към клиента на всяка стъпка – от първата поръчка или телефонен разговор до доставката или завършването на проекта.

Учете се от недоволството на клиентите си, дори когато то е необосновано във вашите очи. Защото няма как да привличаме нови клиенти чрез отблъскващи клиентите практики.

Защото „клиентът е цар“ не е клише, а най-успешната бизнес стратегия и най-сигурният начин да продавате.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

More from our blog

See all posts

Leave a Comment